Goed dan, hier is nog een plaatje. Zo'n dak hebben de meeste gymzalen toch niet. De muur daar rechts is wel nogal gymzalig, maar 30% gymzaal-look is beter dan 100%. Maar mijn punt was dat er mooiere banen in China zijn dan Harbin en Changchun. Spoiler Ehh... is die vogel in het logo van Twitter een duif? Ik heb de ISU een berichtje gestuurd. De vorige keer antwoordden ze me op de vraag of de B-groepen gelivestreamd worden (dat willen ze in de toekomst gaan doen, maar dit seizoen gebeurt het nog niet), maar mijn voorgevoel is dat het dit keer te diep ingaat op het beleid, en dat ik dus geen antwoord krijg. De Noren rijden wel eens buiten, maar ze hebben inmiddels ook vier binnenbanen, dus de bond wil stoppen met NK's op buitenbanen. Lorentzen is inderdaad minder op hoogland, maar haalde wel zijn eerste WK-senioren-medaille op een hooglandbaan (Calgary), dus het verschil is zeker niet zoals bij Ritsma en Calgary. Van de wereldtoplanden rijden de Oostenrijkers (Innsbruck), Canadezen (alleen de rijders uit Quebec, al wordt die baan inmiddels overdekt), Polen (tot voor kort ook), Japanners (al zijn dat meestal geen NK's) en Italianen (alle NK's moeten wel buiten) regelmatig op buitenbanen. Dat geldt ook voor de Zwitsers, Zweden en Finnen. Dat is toch praaachtig! (@SprintMaster dit plaatje mag toch wel op dit formaat of niet?)
@EenBrabander: dat dak is inderdaad geen gymzaal, maar een fabriekshal, ik weet niet zo goed wat ik lelijker vind... je had met Richmond wel een goed voorbeeld hoe het ook kan, dat is denk ik de mooiste binnenbaan ter wereld. Maar: het haalt het natuurlijk niet bij buiten. Zeker niet als er ook nog sneeuw is gevallen. Wat een prachtig plaatje!
Er zit zelfs een (halve?) sintelbaan omheen. Als ik iets wel lelijk vind zijn het sportwedstrijden op een terrein met nog een atletiekbaan eromheen en dan pas het publiek. Je ziet het bij sommige voetbalstadions ook nog. Vergroot je enkel de afstand tussen publiek en de sporters.
Toch blijft het bizar dat prachtige hallen (Richmond, Gangneung) maar 2 a 3 x gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn. Btw: het aller aller allermooiste plafond is wat mij betreft toch echt het Vikingskipet!
Deze baan heeft echt de uitstraling van een provinciaal ijsbaantje waar toevallig de meeste wereldtoppers neerstrijken. Eigenlijk is dat best charmant.
Ik vind het echt heerlijk om naar te kijken hoor! Die rode wangen, schaatsers dik ingepakt, sneeuwkraagje langs het ijs... als we het maar ergens doen waar het koud is (dat was in Amsterdam een beetje minder vorig jaar)! Het is tenslotte een Wintersport!
Vind ik ook! Diep van binnen zou ik ooit nog wel eens zo'n wedstrijd in Zakopane willen zien. Maar ik heb het idee dat die ijsbaan langzamerhand haar status aan het verliezen is of al heeft verloren.
Wat natuurlijk hilarisch is, of gewoon heel mooi is het feit dat zonder dat er ook maar een meter is geschaatst er toch al 4 pagina’s zijn over deze wedstrijd. Het buitenschaatsen leeft, durf ik zomaar te beweren.
Een grote reden dat we er zoveel over praten is omdat het anders is. Als we standaard buiten zouden schaatsen en een keer binnen zouden schaatsen dat zou daar ook veel over gepraat worden.
En de lotingen hier: https://app.isuresults.eu/events/2019_JPN_0002/schedule Bij de TP (V) is A. de Jong terug, maar haakt Wüst af (voor de rest geen wijzigingen). Bij de TP (H) is Roest terug en die zal naar alle waarschijnlijkheid rijden met Douwe en Bosker. Verder ook prima lotingen op de MS semis (als in; goed verdeeld qua toppers).
Ik ga er niet vanuit dat dit een wissel is uit tactisch oogpunt. Denk dat het verstandig is om niet het hele seizoen alles te gaan rijden. Zeker iemand als Wüst die op elke afstand prima uit de voeten komt, kan snel in die valkuil stappen. Daarnaast had je afgelopen week ook oa. Roest en A. de Jong die een keer een TP oversloegen. Kan toch flink op de benen slaan. Ze heeft dit weekend overigens alsnog een druk programma met drie afstanden in 2 dagen.
De indeling bij de massastart halve finales gaat gewoon op basis wereldbekerklassement met max 1 per land in elke halve. Dus zul je, bij normale uitslagen, ook wel elke keer een goede verdeling houden.
Nou, met een beetje pech kan het goed tegenzitten hoor. Afgelopen week zat Simon Schouten in een behoorlijk lastige semi. Daarin werd hij niet voor niets 8e en moest hij na twee tussensprints alsnog attent meerijden in de eindsprint. Dan doet ie dat wel kalmpjes, maar had Chung (nummer 9) daarin alsnog punten gepakt, dan lag ie er gewoon uit. Voor de komende wedstrijden is er dan dat andere lotingsmechanisme. Krijg je dit weekend echter een maffe uitslag dan kun je in de derde wedstrijd alsnog lastig loten. Dat gezegd hebbende: het is natuurlijk een onderdeel waarin ook hele sterke rijders gewoon bij een kleine onoplettendheid kunnen verliezen.