Beste, Ik ben opzoek naar dopjes voorzijde van de NSX pro ijzers. Liefst een shop welke ze nog nieuw verkoopt. Helaas zelf niets kunnen vinden, misschien zijn er forum leden die iets weten en willen delen. Vriendelijke groet, Menno.
Jup, maar alleen voor de achterzijde van de ijzers..... Heb ondertussen een paar gebruikte voor de voorzijde gekregen van Jan van der Hoorn, wat een TOPZAAK! Toch, als iemand weet waar ze nieuw te krijgen zijn voor de voorzijde van de ijzers, please let me know.
Wellicht een optie? http://www.mogema.nl/en/contact Overigens, in Nederland hebben we een uitstekend consumentenkooprecht. Garantiebepalingen gaan in Nederland verder dan de standaard fabrieksgarantie van een bepaalde tijd die fabrikanten bieden. Als consument heb je recht op een 'deugdelijk' product. Dit betekend dat bij 'normaal' gebruik een product zonder problemen zijn verwachte levensduur zou moeten kunnen halen. Gaat er in de eerste 6 maanden iets aan stuk, dan is het aan de LEVERANCIER om het probleem kosteloos te verhelpen tenzij hij kan aan tonen dat het product niet 'normaal' is gebruikt. Na deze 6 maanden draait de bewijslast om. Je hebt als consument nog steeds recht op garantie als je kan aantonen dat je het product 'normaal' hebt gebruik. Gaat het product stuk in de tweede 6 maanden na aanschaf en het is niet door toedoen van de consument, dan heeft de consument nog steeds recht kosteloze reparatie. Gaat het product na 12 maanden stuk, dan kan de Leverancier een vergoeding vragen. Je hebt het product immers een tijd probleemloos kunnen gebruiken. De vergoeding staat in verhouding tot de tijd dat het product probleemloos heeft gewerkt t.o.v. de verwachte levensduur. Dus stel dat er van jouw ijzers verwacht mag worden dat ze 5 jaar mee gaan en ze gaan na 2 jaar toch stuk dan kan de leverancier jou vragen om 2/5e deel van de reparatiekosten zelf te betalen. In het consumentenkooprecht staat heel duidelijk dat de consument uitsluitend een koopovereenkomst heeft met de leverancier. Dus niet met de fabrikant! Ga voor garantie dus altijd terug naar de Leverancier! Leveranciers proberen zich vaak te verschuilen achter de fabrieksgarantie die fabrikanten leveren, maar de leverancier is wettelijk gezien verantwoordelijk. Ook na de eerste 12 maanden. Als de fabrikant een aanvullende fabrieksgarantie biedt van bijvoorbeeld 24maanden of 'levenslang' dan mag je hier natuurlijk altijd gebruik van maken, maar dat hoeft niet. Het consumentenkooprecht geldt tevens voor goederen die men tweedehands koopt, al wordt het dan natuurlijk wel een iets moeilijker verhaal. Als een stel ijzers al 8 jaar oud is dan heb je natuurlijk niet weer recht op een jaar garantie, maar als je een 1 jaar oud stel ijzers koopt wel. De leverancier is wettelijk verplicht om eventuele bekende gebreken vooraf te melden, maar de koper heeft ook de verantwoordelijkheid om onderzoek te doen naar wat je koopt. Als duidelijk was dat de dopjes van jouw ijzers ernstig beschadigd waren bij de aanschaf, dan is het irreƫel om hierover later nog garantie te claimen, ook als de verkoper hierover niets heeft gezegd.
Dank u wel dsdevries. Zelf heb ik nieuwe NSX en, en deze doen het goed. Mijn vrouw heeft NSX en waarvan de voordoppen beschadigingen hebben, en deze zijn echt al tig jaar oud. Er is geen vraag of orde van mijn zijde of er een eventuele garantie kwestie mogelijk is. Immers, de doppen zijn door eigen toedoen beschadigd. Ik wil er gewoon nieuwe dopjes voor! Degene welke ik van JvdHoorn heb gekregen zijn al een stuk netter, maar hebben ook een paar krassen. Ondertussen heb ik (gisteren) in Duitsland een winkel gevonden welke nog doppen heeft liggen. Mogema kan ik ook nog contacten, dank voor de link.